Evo jedna tema o kojoj dosta razmišljam u zadnje vrijeme i dosta čujem pa me interesuju i vaša mišljenja, ponajviše iskustva.
Koliko ja znam, iako nemam dodira sa ovom strukom, DPF filter je samo tu zbog ekološki zakona i regulativa. Njegova funkcija je da skuplja čestice na kraćim relacijama da bi ih spalio na dužim relacijama te tako, barem u teoriji, smanjujući zagađenje u gradovima.
Ali to čini po cijeni težeg (čitaj skupljeg) održavanja vozila, često sam čuo žalbe da se zapuši i prouzrokuje druge probleme na motoru tipa dizne, izduvni ventil i slično. Upravo ova tendencija da prouzrokuje lančane kvarove je ono čega se plašim ja lično.
Mene lično interesuju posljedice uklanjanja (fizički i softverski), pošto nisam čuo doslovno niti jednu osim toga što postoji mogućnost padanja na tehničkom pregledu ukoliko neki dijelovi poput spark plugs ili svijećica nisu ispravne.
Kolebam se baš u zadnje vrijeme jer mi je drugar baš se napatio i dosta iskeširao sa popravkama na svom 1.6 Polu pa sam mislio da preduhitrim sve kvarove tako što ću otići kod majstora da provjeri nivo zagađenosti filtera i ukoliko je visoka da ga jednostavno uklonim da ne razbijam glavu zbog nečijeg pokušaja očuvanja prirode. Htio bi unaprijed da kažem da znam da su DPF kvarovi češće zastupljeni kod slabijih motora poput pomenutog 1.6, kod mene je 2.0 GTD ali opet radije bi da spriječim nego da liječim.
Glavna prepreka oko svega za mene jeste čitava ta procedura oko brige da li je DPF odradio regeneraciju ili ne, moraš da ostaneš u autu ako je započeo regeneraciju inače belaj sa filterom, postoji mogućnost da se zapali i slično. Nisam ja druže kriv što je gorivo u BiH loše kvalitete i ponajviše ne želim da maltene živim za auto. Hoću da sjednem vozim dokle treba stanem i ćao, a ne došao sam gdje treba i sjedi idalje u autu dok se ne završi procedura. Čitava stvar me podsjeća na još jedan propali pokušaj da se udovolji zakonima i regulativama a to jeste start/stop sistem koji je toliko ozloglašen i notoran po tome da prouzrokuje kvarove zarad čak zanemarivog doprinosa smanjenju zagađenja kroz gašenje motora kada je auto zaustavljeno tipa na semaforu i slično. Da baš želim da mi se motor gasi na semaforu pogotovo zimi kada još nije ni započeo havetno da se grije, to mi sigurno treba u životu. Iskreno mislim da smo se trebali zaustaviti na EGR-u i prihvatiti da poboljšanja nema, a smanjenje zagađenja riješavali smanjenjem upotrebe automobila tako što poboljšamo kvalitetu javnog prijevoza (bolji autobusi i tramvaji, besplatan javni prijevoz, staze za bicikliste i trotinete, itd).
Također bi zamolio sve da se suzdržaju od komentarisanja stvari poput kupi benzinca, hoćeš skupo auto a da ga održavaš jeftino itd. Svega sam se načitao i ne želim da se diskusija svede na puko svađanje i peripetije oko nečega što se ne tiče glavne teme moje objave koja se bavi ponovo kažem DPF filterom i njegovim potencijalnim uklanjanjem.
Još nešto mi je naumpalo pri pisanju a to je tuning tipa straight pipe. Mada nisam baš zagrijan za tuning radije bi da vozim fabričko ili što bilže tome ukoliko ubrajamo i DPF u fabričko hehe, no interesuje me kakva je procedura oko toga kod tehničkog pregleda i zakona u FBiH ukoliko znate. Za straight pipe se iskreno nisam nikada raspitivao do sada čisto mi je naumpalo sada jer i to može biti skoro pa usputna modifikacija uz uklanjanje DPF-a.
Unaprijed veliko hvala svima koji učestvuju u diskusiji 😃