Ako si navikao na dizelaše poput 1.9 TDI i 1.6 TDI, preći na benzin motor poput 2.0 TFSI donosi dosta promjena.
Potrošnja goriva
- Dizelaši generalno troše manje goriva, posebno na otvorenoj cesti i pri nižim obrtajima. 1.9 TDI je poznat po svojoj štedljivosti i dugovječnosti.
- Benzinci troše više goriva, posebno u gradskoj vožnji, ali moderniji TFSI motori imaju turbopunjače i direktno ubrizgavanje, što poboljšava efikasnost. Međutim, očekuj realnu potrošnju od 8-12 L/100 km, dok bi dizelaši bili bliže 5-7 L/100 km.
Održavanje i pouzdanost
- 1.9 TDI je legendarno izdržljiv i jednostavan za održavanje. 1.6 TDI je nešto osjetljiviji, posebno s DPF-om i ubrizgavanjem.
- 2.0 TFSI (posebno stariji, do 2012.) može imati problema s potrošnjom ulja (raniji motoroi EA113 i prva generacija EA888). Kasnije generacije su poboljšane, ali i dalje zahtijevaju pažnju kod održavanja (tajming lanac, turbo itd.).
Dugovječnost
- Dizelaši generalno traju duže, posebno ako se pravilno održavaju. 1.9 TDI motori lako prelaze 500.000 km uz redovno održavanje.
- Benzinci poput 2.0 TFSI su osjetljiviji na loše održavanje, a stariji modeli mogu imati probleme s nakupljanjem naslaga na usisnim ventilima zbog direktnog ubrizgavanja.
Performanse
- 2.0 TFSI ima više snage u vožnji, posebno u srednjem i višem obrtima. Fabričke verzije nude odlična ubrzanja, a potencijal za tuning je ogroman.
- Dizelaši imaju jači obrtni moment na nižim obrtajima, što ih čini odličnim za autoput i ekonomičnu vožnju, ali im fali visokih obrtaja i sportske dinamike.
Ako planiraš prelazak s dizela na benzin, zavisi od stila vožnje i očekivanja. Ako želiš uštedu i dugovječnost – ostani na dizelu. Ako hoćeš bolje performanse i sportskiji osjećaj – 2.0 TFSI je dobar izbor, ali doooobro provjeri održavanje auta.
Sportska auta se obično voze sportski što može značajno uticati na zdravlje motora, ovjesa i drugih komponenti.